Sommerferie

    Klinikken holder sommerferie og er lukket fra den 22. juli til den 11. august, begge dage inklusiv.
    Der er åbent igen fra mandag den 12. august.

     

    Webshoppen er åben, dog sendes varer først fra den 12. august.

     

    På gensyn.

     

    Image Alt

    Roots of Beauty

    Du har bogstaveligt talt brug for din søvn(skønhedssøvn). Når du sover, og kroppen er i ro, er der travlt på cellefabrikken. Huden fornyr sig selv, og det vil sige, at overhudens celler dør og bliver udskiftet med nye friske celler.

    Mangler du omvendt søvn og kommer i underskud, mister huden sin evne til at forny sig. Den bliver mat, mere tør, og du får måske både rande og poser under øjnene. Huden producerer kollagen, mens vi sover. Kollagen er et protein, som er med til at gøre huden stærk, fyldig og ikke så tilbøjelig til at rynke. Blodtilstrømningen stiger når vi får nok søvn og er med til at give os et frisk udseende.

    Faktisk kan mangel på søvn også få os til at tage på i vægt, da søvnmangel påvirker sulthormonerne. Derfor kan du ved søvnmangel have lyst til at spise mere hvis du er træt. Du ved nok også, at det er de kalorieholdige fødevarer du kan få lyst til hvis du er træt.

    Hvis søvnen er en udfordring for dig, kan faste ritualer være en del af løsningen. Det gælder tidspunktet, men også dine vaner i løbet af aftenen.

    Ting som jeg gør for at fremme den bedst mulige søvn:

    • Start dagen med at få sollys, gerne med bare tæer i græsset, hvis du har denne mulighed.
    • Indtag dit Magnesium til aftensmaden
    • Sov mørkt og ikke for varmt, gerne med mørklægningsgardiner eller sovemaske.
    • Spis ikke for sent, det kan forvirre dannelsen af melatonin. Drik evt. en varm kop the med fx med kamille eller lavendel.
    • Sluk for telefon, pc eller andet ved 20 tiden – hvis ikke dette er muligt overvej at få et par briller med ”Blue Light Block” i.
    • Sov mellem kl.22-23 når søvnhormonet melatonin er på sit højeste og sov gerne 7-8 timer så du kan vågne frisk og udhvilet.
    • Hvis du har mulighed for det – så nyd synet af solen gå ned – det fremmer produktionen af melatonin.

    En god ide er også at holde sit soveværelse rent og ryddeligt, så det er rart at kravle i seng i rolige omgivelser. Prøv også at se om du kan gå i seng og stå op på samme tid hver da, da det vil styrke din døgnrytme.

    Hvis der er mange tanker, så prøv at skriv dem ned i en lille bog, så de kommer ”ud af kroppen”.

    Dybe vejrtrækninger, evt. med lidt æterisk olie er guld. Vores vejrtrækning er dybt forbundet med vores nervesystem, så lange dybe vejrtrækninger kan både forbedre dit humør og reducere stress – tænk ind og udåndinger gennem næsen. Tæl indåndingen ind på 4- og udånding på 6 – dette afslapper dit parasympatiske nervesystem. Mærk roen brede sig i kroppen – og sov rigtig godt.

    Jeg har et holistisk syn på huden, som både involverer pleje af hud og krop men også med stor fokus på følelser, kost, fordøjelse, søvn og livsstil.